XV. gimnazija, Jordanovac 8. Zagreb

“Savjeti za nošenje sa stresom i poboljšanje raspoloženja”

Laurie Santos profesorica je psihologije sa Sveučilišta Yale. Bavi se istraživanjem čimbenika koji pridonose sreći, a u nedavnom je predavanju izdvojila sedam savjeta koje možemo primijeniti kako bismo smanjili razinu stresa i poboljšali svoje raspoloženje. Kratki opis ovih čimbenika i linkove putem kojih možete detaljnije pogledati video zapise predavanja i tečaja prof. Santos za vas je priredio prof. psihologije Valentin Lapaine.

Sedam savjeta koje možemo primijeniti kako bismo smanjili razinu stresa i poboljšali svoje raspoloženje ( prema Laurie Santos, profesorici psihologije sa Sveučilišta Yale )

1. Premda je zbog trenutne pandemije nužno izbjegavati blizak kontakt s drugim ljudima, vrlo je važno dalje družiti se provoditi vrijeme s onima s kojima se osjećamo dobro.

2. Društvene mreže trebamo upotrebljavati kako bismo bili sretniji, a ne tjeskobniji. Na primjer, dobro ih je upotrebljavati za pronalaženje različitih šaljivih sadržaja. S druge strane, valja izbjegavati uspoređivati svoj život sa životima drugih na temelju poruka koje objavljuju na društvenim mrežama. U suprotnom bismo mogli pomisliti kako njima u životu ide mnogo bolje nego nama, a zapravo se samo radi o tome da su ljudi na društvenim mrežama skloniji pisati o lijepim događajima nego o svojim problemima i onome što im ne polazi za rukom.

3. Važno je održavati rutinu – trebamo se nastojati svaki dan u isto vrijeme baviti istim aktivnostima, kao što su rad za školu i aktivnosti za opuštanje. Kad se bavimo određenom aktivnošću, trebamo se usmjeriti samo na nju, a ne raditi više stvari istovremeno.

4. Trebamo se redovito baviti tjelovježbom i dovoljno rano krenuti na počinak kako bismo se dovoljno odmorili za sljedeći dan.

5. Svaki se dan možemo zapitati na čemu sve možemo biti zahvalni. Više o prednostima zahvalnosti i načinima na koje je možete upotrijebiti možete pročitati u sljedećem članku: https://www.mioc.hr/wp/?p=14690

6. Kako bismo održali kvalitetne odnose s ukućanima i bližnjima, nastojmo pokazati suosjećanje prema njima kad imaju probleme i ne osjećaju se dobro. Ako im pomognemo da se osjećaju bolje, i nama će se popraviti raspoloženje.

7. Potrebno je upravljati vlastitim neugodnim emocijama. Važno je prepoznati ih, dozvoliti si da se tako osjećamo, istražiti razloge zbog kojih se tako osjećamo i suosjećati sa samima sobom – baš kao što bismo suosjećali s drugom osobom kojoj je teško.

Cijelo predavanje (na engleskom) profesorice Santos možete pronaći na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=XIhb5ponOtg

Ona vodi i emisiju o sreći “The Happiness Lab”, a dosadašnje epizode možete poslušati na sljedećoj stranici: https://www.happinesslab.fm/

Također je autorica najpopularnijeg tečaja na Sveučilištu Yale, “The Science of Well-Being”. Tečaju možete besplatno pristupiti na sljedećoj poveznici: https://www.coursera.org/learn/the-science-of-well-being?action=enroll

Foto:https://dwighthall.org/event/good-life-beyond-yale-laurie-santos (10.11.2020.)

4

Comments are closed.

Loading...
XV. gimnazija