Nastavnice Bernardica Mlinarić, Mihaela Marceljak Ilić i Maja Ðerek od 28. 5. do 1. 6. sudjelovale su u aktivnostima „job-shadowing“ u školi Institut Escola Pi del Burgar u Reusu u organizaciji Erasmus+ projekta STEPS.

Program praćenja nastave temeljio se na PBL (Project Based Learning) vrsti nastave koja je obavezan dio školskog kurikuluma u španjolskim školama. Ovaj oblik nastave promovira učenje temeljeno na problemima i izazovima iz stvarnog života za čije su rješavanje potrebna znanja i vještine propisane ishodima.
Škola Institut Escola Pi del Burgar prilično se razlikuje od naše škole. Npr. :
- Demografija učenika: škola broji oko 700 učenika, od 3 do 16 godina starosti. To znači da se tijekom dana u zgradi uči sve – od toga kako držati bojicu do programiranja Arduino ploče za izradu „pametne kuće“.
- Organizacija nastave: Nastavni sat traje 60 minuta, a nastava počinje u 8:30. Učenik u danu ima 4 ili 5 sati.
- Nema školskog zvona!!!
- Tijekom nastavne godine za učenike 7., 8. i 9. razreda dio nastavnih ishoda ostvaruje se projektnom nastavom i to 3 projekta u školskoj godini.
- Učenici završnog razreda (što je ekvivalent našeg 2. razreda srednje škole) pišu završne ispite te se na temelju rezultata istih upisuju u „više“ razrede.
Mnoge smo informacije saznale iz drugog ili trećeg pokušaja jer im je prvi strani jezik francuski, ne engleski.
Unatoč jezičnoj barijeri naši su se domaćini – nastavnici i učenici, trudili uvesti nas u nastavne programe.
Zanimljiva aktivnost vezana uz PBL bio je i izlet koji se sastojao od 13 km duge „šetnje“ uz obalu Katalonije. Zvuči romantično i zabavno, staza je bila i zahtjevna i povijesno poučna.
Načine rada i organizacije nastave predstavit ćemo kolektivu. Ako nešto bude moguće implementirati u nastavne procese našeg kurikuluma, učinit ćemo to.
Napisala: Maja Đerek, prof.






Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.



