14. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“, u organizaciji Matematičkog društva „Istra“ uz podršku dugogodišnjeg suradničkog partnera Agencije za odgoj i obrazovanje, održan je od 13. do 15. studenoga 2025. u Puli u hotelu Park Plaza Histria.
Tema ovogodišnjeg skupa bila je „Brojevi“, a cilj unaprijediti razumijevanje matematičke domene Brojevi kroz istraživanje inovativnih i učinkovitih metoda poučavanja i vrednovanja. Poseban naglasak stavljen je na analizu njihove primjene u nastavi i procjenu njihovog utjecaja na učenike i njihov matematički razvoj. Kroz predavanja, izlaganja, radionice i diskusije, sudionici su imali priliku razmijeniti ideje i iskustva, steći nove uvide u metodičke pristupe poučavanju brojeva te obogatiti svoje nastavne prakse.
Skup je okupio učitelje i nastavnike matematike osnovnih i srednjih škola, sveučilišne profesore te druge stručnjake iz Republike Hrvatske i šire. Predavači i voditelji radionica bili su priznati sveučilišni profesori, učitelji i nastavnici praktičari te savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje.
U okviru skupa, 14.11.2025., održao se 2. međunarodni znanstveni simpozij o metodici nastave matematike, posvećen znanstvenim istraživanjima usmjerenima na unapređenje nastave matematike.

Na skupu su sudjelovale nastavnice iz XV. gimnazije: Darja Dugi Jagušt, Maja Đerek, Jelenka Anić te Vesna Smadilo Škornjak i Marina Ninković koje su održale radionicu pod nazivom Manifestacija broja u obliku i broj kao simbol u likovnoj umjetnosti. Cilj ove 60-minutne radionice namijenjene učiteljima i nastavnicima matematike bio je povezivanje simbolike broja u matematici i likovnoj umjetnosti.
Simboli je naziv interdisciplinarnog projekta realiziranog tijekom školske godine 2023/2024. Disciplina u riječi „interdisciplinarni“ koja nas je sve objedinjavala je likovna umjetnost i nositeljica predmeta profesorica Sanja Černko Delerue. Simboli i simbolika brojeva analizirani su s aspekta religije, psihologije i matematike uz sudjelovanje nastavnika vjeronauka (profesori Josip Anić i Velimir Mandić), nastavnice psihologije (profesorica Sanja Vučetić) i nastavnica matematike (profesorice Marina Ninković i Vesna Smadilo Škornjak, voditeljice ove radionice). Projekt je bio usmjeren prema učenicima prvih i drugih razreda.
Radionica je obuhvatila samo dio projektnih aktivnosti. Polaznici radionice bili su upoznati kako se neki brojevi u matematici izdvajaju po svojoj posebnosti, ulozi i značenju. Na primjer: koji broj nosi simboliku jedinstva, cjelovitosti i integriteta, te na koji način je ta simbolika integrirana u matematici? Na radionici smo koristili učeničke predloške (geometrijske konstrukcije rađene u programu dinamične geometrije), analizirali ih i dali im vlastiti likovni obol.
Glavni cilj radionice bio je potraga za odgovorom na pitanje kako je ova učenička aktivnost integrirana s matematikom (pored očiglednih konstruktivnih aktivnosti, te vrednovanja svojeg i tuđeg rada), odnosno: kako put od broja kao simbola, preko mandale, povezati s ishodima odabranih nastavnih cjelina Krug i kružnica, te Sličnost, obzirom da su projektne aktivnosti bile namijenjene učenicima prvih i drugih razreda.
