• Medijska pismenost
  • Naši krugovi
  • Razgovori
  • Znanost
  • Zanimalo nas je
  • Podcast

Prijemni u MIOC-u – „bauk“ ili ne?

19/06/2024 Naši krugovi
230

Što treba znati za lakši i opušteniji upis

Prijemni, ili službeno provjera posebnih znanja za upis u 1. razred XV. gimnazije, godinama se provodi za program prirodoslovno-matematičke gimnazije. Cilj provjere je “pročešljati” navalu superodlikaša koji dolaze iz osnovnih škola i vidjeti koji od njih zaslužuju to ime. Od prošle godine radi se o jednom univerzalnom testu za 6 gimnazija u Zagrebu koje imaju prirodoslovno-matematički program. Postignuti bodovi na testu pribrajaju se bodovima stečenim tijekom osnovne škole. Svatko tko nema izravan upis, mora pisati prijemni kako bi imao dovoljan broj bodova da upiše MIOC. Najbitnije pitanje je kako se pripremiti? Što očekivati? Kako biste dobili odgovore na ova i druga pitanja, pitali smo više od 20 učenika 1., 2. i 3. razreda prirodoslovno-matematičkog programa i došli do nekoliko zaključaka.

Koliko i kako se pripremati?

Vrijeme pripreme variralo je od osobe do osobe. Pitanje je koliko se osoba psihički osjeća spremno s obzirom na svoje prethodno stečeno znanje. Svatko treba sam za sebe procijeniti kad je prikladno vrijeme za početak priprema. Nekima je potrebno godinu dana, a jedan sadašnji učenik 2. razreda rekao je kako se krenuo pripremati 4 dana prije same provjere. Najčešće dobiveni odgovor je 2 tjedna do mjesec dana prije. 

Svi su se ispitani učenici barem djelomično pripremali sami. Većina osnovnih škola nudi dodatnu Matematiku na kojoj profesor Matematike pomaže pripremiti se za prijemni ispit. S obzirom na to da tako ne funkcioniraju sve osnovne škole, neki su se učenici pripremali potpuno sami ili uz pomoć roditelja, sestre, brata, prijatelja… Još jedna mogućnost su instrukcije koje su sve popularnije i mogu se naći u različitim inačicama. Glavni razlog odlaska na instrukcije ispitanim učenicima bio je stjecanje osjećaja potpune sigurnosti u svoje znanje. Više učenika savjetovalo je da se ne smijemo bojati pitati za pomoć. Nema razloga zašto bismo se sami mučili ako ne znamo riješiti neki zadatak kada imamo mogućnost pitati nekoga za pomoć.

Najčešći način pripreme jest rješavanje prijašnjih ispita. Cilj je zapravo shvatiti formu prijemnog i tip zadataka koji će se pojaviti. Zadaci variraju od jednostavnijih računskih sve do rješavanja matematičkih problema. Učenici smatraju kako im je najvažnije bilo shvatiti na kojim od tih zadataka „zapinju” kako bi to gradivo mogli ponoviti i bolje naučiti. Nekima je bilo dovoljno samo riješiti primjere testova za MIOC i za druge gimnazije koje imaju provjeru iz matematike, a neki su išli korak dalje. Jedna učenica rekla je kako je rješavala zadatke sa školske razine natjecanja iz matematike, jedna je prošla stare udžbenike, jedan učenik ponovio je sve gradivo 8. razreda koje je imao u bilježnici… Ovo je samo dokaz da svatko ima svoj način pripreme i dolaska do osjećaja sigurnosti u svoje znanje. Vrlo je važna i psihička priprema za sam prijemni čime dolazimo do sljedećeg velikog pitanja…

Što je s razinom stresa?

Stres i pritisak mogu dolaziti od profesora, roditelja ili od nas samih. Najveća podijeljenost odgovora bila je vezana za temu stresa. Otprilike polovina učenika rekla je kako je znala da treba ići „hladne glave” i tako su i učinili. Dok je druga polovina učenika rekla kako su bili jako nervozni i pod velikim pritiskom. Neki smatraju kako je stres vjerojatno jedan od razloga zašto nisu riješili prijemni u skladu s vlastitim očekivanjima.

Zanimljivo je što sve stres može učiniti osobi. Pri provođenju intervjua za ovaj članak čuli smo dvije anegdote. Jedna učenica rekla je kako ju je toliko obuzela trema da je gotovo zaboravila riješiti dva problemska zadatka koja su se nalazila na zadnjoj stranici i bili među težim zadacima. To je bilo godine kada je broj zadataka prešao s 20 na 22 i u njenoj glavi je nakon 20. zadatka test bio gotov. Nasreću, ona je svoju pogrešku shvatila prije isteka vremena i stigla riješiti ta dva zadatka. Jedna učenica 3. razreda ispričala je kako se tijekom testa smrznula: „Kada sam ušla u učionicu i dobila test, sve se preokrenulo. Nisam znala čitati zadatke, kamoli riješiti ih. Međutim, kasnije sam se uspjela smiriti i sve riješiti.” Sada to smatra blesavim te zaključuje kako nema potrebe toliko se uzrujavati – iz njezina se primjera može učiti.

Doduše, većina učenika je rekla da je prijemni ispunio njihova očekivanja pa čak i da je bio lakši od očekivanog. „Test nije lagan, ali je definitivno lakši od očekivanja“, rekao je jedan učenik 3. razreda.

Savjeti? – „Glavno je da te živci ne pojedu.“

Odgovori o stresu usko su povezani i s ponekim savjetima za buduće Miočane o tome kako se ponašati na sam dan provjere. Savjeta je bilo mnogo, ali svi su zaključili da se ne treba stresirati: „To je samo običan dan, nije smak svijeta.“ Stres koji stavljamo na sebe može samo negativno utjecati na naše rezultate. Filozofija jednog učenika bila je: „Ako upadnem, super, ako ne, možda MIOC nije za mene.“ Znanje koje imamo isto je uzrujavamo li se ili ne. Naravno, to je znanje znatno teže primijeniti kad smo pod stresom. Na kraju su i oni učenici koji su išli „hladne glave” i oni koji nisu, upali i sada sjede za istim klupama, ali je jednima proces upisa bio manji „bauk”.

 

Tekst: Nadia Tomljanović, 2.A

Naslovna fotografija: Kelly Sikkema na Unsplash

Back
Instagram-Icon

MMC Instagram

Web stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva, analize prometa i korištenja društvenih mreža. Uz daljnje korištenje, prihvaćate korištenje kolačića. VIŠE O KOLAČIĆIMASHVAĆAM
Postavke kolačića

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići su apsoluno nužni kako bi stranica normalno fukcionirala. Ova kategorija uključuje kolačiće koji osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice. Ovi kolačići ne spremaju osobne podatke.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT