• Medijska pismenost
  • Naši krugovi
  • Razgovori
  • Znanost
  • Zanimalo nas je
  • Podcast

Izazovi promjenu – Rezultati eksperimenta

02/03/2022 Znanost
703

Krajem prvog polugodišta (19. 12.) završio je eksperiment koji se provodio u 2. F i 2. H razredu. Tijekom tri mjeseca, učenici 2. F razreda trebali su svaki dan konzumirati barem jednu termički neobrađenu namirnicu, a učenici 2. H razreda popiti barem dvije litre tekućine (voda, čaj, kava, prirodno cijeđeni sok). Kako bismo pratili njihov napredak, morali su još ispuniti tri ankete. Jednu na početku eksperimenta, jednu pri sredini i jednu na kraju. U ovom članku donosimo vam rezultate anketa i naš zaključak. Mali podsjetnik: ovaj je projekt osnovan kako bismo uveli zdrave navike u svakodnevni život.

Postavili smo različita pitanja kojima smo utvrdili koliko su sudionici jeli termički neobrađene namirnice, tj. pili tekućine prije, tijekom i na kraju održavanja ovog projekta kako bismo pratili promjenu. Osim toga, pitali smo ih što misle o samom projektu, koji im je bio glavni motiv za sudjelovanje i slično.

Rezultati ankete 2. F razreda: Konzumiranje barem jedne termički neobrađene namirnice

Na prvo pitanje Koliko često jedeš termički neobrađeno voće ili povrće? sudionici su odgovorili ovako (prvi kružni dijagram prikazuje rezultate prve, drugi druge i treći treće ankete):

 

Udio sudionika koji je jeo voće 6 do7 puta tjedno porastao je, a udio onih koji su ga jeli 3 do 5 puta tjedno smanjio se.

 

Rezultati ankete 2. H razreda: Konzumiranje najmanje 2 litre vode dnevno

 

Najveći napredak u 2. H razredu može se uočiti u količini tekućine koju su dnevno popili. U tri mjeseca, postotak učenika koji pije više od 2 litre vode povećao se za 20 %, a onih koji piju manje od jedne litre smanjio za 8,7 %.

U drugoj anketi čak je 70 % učenika reklo da misli da piju više vode nego prije, a u trećoj 56 %. Na samom početku pitali smo ih misle li da piju dovoljno količinu tekućine. Na početku ovog eksperimenta taj je postotak bio 65 %, a na kraju 75 %.

 

Zašto su učenici odlučili sudjelovati u projektu?

Pitali smo sudionike koji je njima bio glavni motiv za sudjelovanje i rekli su nam da im se projekt činio zanimljivim. Kako bi pomogli učenicima oko obavljanja svog izazova, profesori su povremeno podsjetili cijeli razred na pravilnu prehranu. 45 % učenika reklo je da ih to motivira te da bi voljeli da ih se češće podsjeća. Većina sudionika obaju izazova smatra da se mogu pokrenuti određene promjene u zdravstvenim navikama učenika, ali da to najviše ovisi o pojedincu.

 

Zaključak

Bez obzira na to što sudionici nisu značajno promijenili svoje navike, imali su volje za sudjelovanje u ovom i sljedećim projektima, dali su nam svoje mišljenje i prijedloge za unapređenje.

Promjena nije za svakoga, stoga ovaj izazov može pomoći samo onima koji se žele promijeniti kako bi ih pogurao i držao ih motiviranima. Nisu se svi učenici razreda uključili u ovaj projekt, a zbog toga ćemo ubuduće, umjesto biranja nekoliko razreda u kojima će se provoditi projekt, provoditi ankete u koje se možete upisati ako želite sudjelovati. Uskoro stiže obavijest o novom izazovu!

Posebno bismo htjele istaknuti učenika 2. F razreda koji je projekt shvatio jako ozbiljno jer je čak kupio mikser.

Hvala svim učenicima i profesorima na sudjelovanju u ovom projektu!

 

MMC tim: L.G. & K.L. & L.S.

Naslovna fotografija: Yoav Aziz na Unsplash

Back
Instagram-Icon

MMC Instagram

Web stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva, analize prometa i korištenja društvenih mreža. Uz daljnje korištenje, prihvaćate korištenje kolačića. VIŠE O KOLAČIĆIMASHVAĆAM
Postavke kolačića

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići su apsoluno nužni kako bi stranica normalno fukcionirala. Ova kategorija uključuje kolačiće koji osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice. Ovi kolačići ne spremaju osobne podatke.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT