• Medijska pismenost
  • Naši krugovi
  • Razgovori
  • Znanost
  • Zanimalo nas je
  • Podcast

Profesori i pravila – Ira Potočnik Čižić

14/02/2022 Razgovori
1,255

Magistra Ira Potočnik-Čižić predaje Latinski. Latinski nama osobno zna stvarati problem i često se pitamo: „Zašto? Zašto moramo učiti jezik koji su ljudi pričali prije više od 2000 godina? Čemu?“ Profesorica nam često na satu i sama kaže zašto, a ovdje nam je odgovorila na nekoliko pitanja koja se tiču općenito rada u školi, testova, ispitivanja i ocjena.

Koliko dugo radite kao profesor/profesorica? Koliko dugo radite u XV. gimnaziji?

Radim u ovoj školi 32 godine.

Što najviše volite kod svog posla?

Volim latinski jezik, volim ga poučavati jer učenicima pomaže u razumijevanju svijeta oko sebe, dobro se osjećam u školi i s učenicima.

Biste li, da možete, ukinuli ili promijenili neka pravila koja, kao profesorica, morate slijediti?

Ukinuće pravila? Ha-ha! Uvela bih administratore koji bi rješavali sve birokratske zadatke, a ja bih se bavila samo poučavanjem

Zaobilazite li nekad neka pravila kako biste pomogli učenicima?

Ako ovo pripada pravilima, ponekad odgađam upisane testove, uvijek puštam učenike na WC ili ako moraju izaći iz razreda zbog nekih svojih nenavedenih iznenadnih razloga.

Smatrate li da su se kriteriji previše snizili te da je pritisak prevelik i na učenike i na profesore?

Kriteriji i pritisak  ̶ puno novih poslića koje je donijela tehnologija, nema dovoljno komunikacije uživo nego preko e-mailova, od šume informacija drvo se izgubi i onda se pojačava stres. Primijetila sam da sam prije upotrebe e-Dnevnika napravila više gradiva (npr. stigli smo do 20. poglavlja, a zadnjih godina ne stignem toliko i samim time snižavam kriterije količine gradiva, tj. poznavanja jezika).

Osjećate li se nekad pod pritiskom zbog roditelja nekih učenika, imate osjećaj da očekuju nešto od Vas?

Ne osjećam pritisak roditelja i ne žale se; nisam dala bolju ocjenu zbog pritužbe roditelja.

Koji je vaš stav o podizanju ocjena pred kraj godine? Dopuštate li učenicima odgovaranje za višu ocjenu, s kojim prosjekom?

Ako ima vremena, dopuštam učenicima odgovaranje na kraju godine za višu ocjenu i ako im je to potrebno za uspjeh.

Zaokružujete li ocjene po prosjeku ili trudu učenika?

Ocjena je matematika koja u jeziku nema uvijek uporište u stvarnosti. Ona je određeni pokazatelj znanja, ali je ponekad teško odvagnuti pogotovo kad se radi o razumijevanju ili brzini razumijevanja. Ocjene su pomagači da nešto odmjerimo, zamjena za ocjene bi bio ispit na kraju godine? Uvijek učenicima dopuštam i potičem ih na ispravljanje ocjene. Svatko od nas može imati loš dan…

Sviđa li Vam se više nastava kakva je bila prije Škole za život ili nastava koja se trenutno provodi?

Moja Škola za život počela je 2004. kada sam potpuno promijenila način rada i udžbenike. Tada je to bila velika reforma za mene i njezinih postulata se još uvijek držim (metoda natura i Lingua Latina per se illustrata). Sadašnja reforma daje veliku slobodu, ali i veliku odgovornost i puno truda jer ne slijedi postupnost u učenju latinskog od jednostavnog k složenom, već zahtijeva princip praćenja rimske povijesti i mitologije kroz tekstove, vrlo zahtjevne, čak originalne koje nastavnici moraju prilagođavati te osmišljavati načine kako bi učenicima približili i gramatiku i razumijevanje teksta. Mislim da bi neke sadržaje trebalo ostaviti nastavnicima Povijesti, a latinski jezik poučavati kako i sam naslov predmeta kaže. Sretna sam što je udžbenik Lingua Latina ušao u reformu i, kao što znam reći u razredu, ako se budemo morali seliti na druge planete i budemo mogli ponijeti samo jednu knjigu, to će biti ta! Malo šale…

Postoji li vrijeme u kojem ne razmišljate o školi ili živite svoj posao i u slobodno vrijeme? Imate li neki hobi kojem posvećujete vrijeme?

Kad su testovi, onda vikendom ispravljam. Bavim se orijentalnim i disco plesom, sviram tamburu bugariju od 1. razreda srednje škole, nekada u folklornim društvima, a danas povremeno u jazz bendu s ocem i sinom. Kod kuće vježbam Qigong, odlazim u prirodu i sadim povrće, družim se s prijateljicama i čitam duhovnu literaturu.

Jesu li neki profesori koji su Vama predavali u školi utjecali na Vaše provođenje nastave? Jesu li Vam neki bili uzor te u Vama pobudili želju da i Vi budete profesorica? S druge strane, postoje li neki za koje ste si obećali da, ako budete profesorica, nećete biti poput njih?

Najveći profesionalni uzor mi je profesor Luigi Miraglia iz Napulja, najbolji govornik latinskog jezika u svijetu, promicatelj metode natura i osnivač latinske škole Vivarium novum u Napulju. Antiuzori su mi bili profesor Kemije i profesorica Matematike u srednjoj školi i nisam kao oni!

Da se sad možete vratiti u prošlost i ponovno odabrati zanimanje, biste li odabrali isto?

Da nisam profesorica Latinskog i Talijanskog vjerojatno bih bila plesačica suveremenog plesa koja uzgaja biljke  u svom velikom vrtu, možda u Italiji,  i obavezno stavlja latinske nazive pokraj svake…Ha ̶  ha!!

Nika Protrka, 2.F

Tena Radoš, 2.H

Iskra Vranković, 2.H

Lektura: Tihana Gerić, prof.

Fotografije: Ozana Bijelonjić, mag.mus.

Naslovna fotografija: Seema Miah na Unsplash

Back
Instagram-Icon

MMC Instagram

Web stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva, analize prometa i korištenja društvenih mreža. Uz daljnje korištenje, prihvaćate korištenje kolačića. VIŠE O KOLAČIĆIMASHVAĆAM
Postavke kolačića

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići su apsoluno nužni kako bi stranica normalno fukcionirala. Ova kategorija uključuje kolačiće koji osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice. Ovi kolačići ne spremaju osobne podatke.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT